tirsdag 23. juni 2015

Hverdagslykke...

Fuglene kvitrer, solen skinner. Endelig
sommerfølelse i Bergen by.
Jeg kjører min lille Golf. På vei til
barnehagen. Skal hente prinsen min.
 
En glad liten gutt hyler ut; MAMMA!!
Jeg smiler og åpner armene mine. Lille gullet
slenger seg i armene mine og en god og
varm klem og kos får jeg.
Jeg snuser inn lukten av barnesvette og skitt
etter en lang og fin dag i barnehagen.
Løping, skliing, sandkasse leking, dissing
og alt annet en liten gutt gjør.
 
Han prater i vei på sitt babel språk, mens noen
forståelige ord kommer innimellom.
Det er så mye å fortelle, så mye inntrykk han
vil si meg. Jeg hører lykkelig etter.
Det varmer å se han sånn.
 
Vi kjører hjem, lager middag og koser oss.
Jeg rydder etter middag og hvem sovner på sofaen?
Joda, lille gutten..
Jeg lokker med å gå ut. Sykle..
Jada, han er med. Vi forter oss ut. Finner sykkelen.
Ned bakken. Er det noen barn ute?
Tvillingene, så bra. Noen å være med.
 
Vi er ute til det er på tide å få kvelds. Nå er det badetid.
Jeg fyller baljen. Isak står klar med bøtten og en
vannkanne. Naken liten gutt, med arr både her og der.
Jeg ser på han. Tenker på alt den gutten har vært igjennom.
Det nærmer seg 2 år siden han ble operert.
Tiden går så fort. 1år siden ferdig behandlet.
Det er fantastisk å se en så blid og herlig krabat.
Min prins. Min stolthet..
 
Oppi baljen med ham.
Han fryder seg. Skvetter rundt seg. Barnelatteren triller.
Så er det kos med håndkle rundt seg, litt mat og så seng.
Det har vært en fin dag.
Nå skal mamma sitte seg i sofaen, strikke litt og nyte roen.
Både rundt meg og inni meg.
Natta, vennen. Glad i deg <3
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar