fredag 1. august 2014

Oioioi...

Jada, så er jeg sentimental. Big time.
Tårene bare renner, folk ser sikkert rart på meg.
Det rare stedet for å la tårene falle, liksom.
Ja, jeg innrømmer det.
Tårene triller. Jeg hulker nesten.
Hvorfor?
Jo, for Isak viser sånn glede og opprømthet.
Oioioi, kommer det.

Det er så fantastisk. Å se gleden hans.
Jeg kjenner bare tårene presser på, og der
triller de ned på kinnet.
Koffor griner du? Spør Dan.
Fordi han har aldri fått oppleve dette før.
Fordi han viser sånn glede og bare er helt i hundre.
 Vi er på Akvariet.
Det er show med sjøløvene.

Vi går inn og ned til krokodillene.
Da er kommer det samme ut. Se, oioioi.
Det er bare så gøyt å se.
Hadde han vært en frisk gutt i utgangspunktet,
hadde jo selvfølgelig opplevelsen vært gøyt
når du ser barnet ditt blir så glad for å oppleve noe kjekt.
Men for oss blir det litt ekstra, han har faktisk
mistet ett helt år. Den spennende utviklingen
 mellom to og tre år.

Det er så mye han har gått glipp av.
Ting og opplevelser som blir tatt
som en selvfølge. Bare et besøk på
Toys R Us, var en opplevelse uten like.
Han skulle ha alt, bar på tunge ting. Slapp det
når noe annet var interessant og tok med seg det.
Oioioi, var standard og ordet se!

Så ja, jeg er en sippedame. En mamma
med et sårt hjerte som har sett hva min sønn
har gått igjennom på sitt korte liv.
Er det rart tårene triller?
Vi ser på alle fiskene, slanger, sjøstjerner,
blekksprut og haier, og Isak er like
entusiastisk. Det er gøyt. Jeg smiler
og koser meg med han.

Til slutt går vi ut og bort til pingvinene.
Men de var litt skuff siden sist vi var på Akvariet.
Men Isak ser Pingu, så da er vi fornøyd.
Turen ender gjennom suvenir butikken.
Alt skal prøves, og taes på.
Legger på plass, løper til en ny ting.
Til slutt er han fornøyd, peker oppi vognen sin.
Jeg setter han oppi, da må vi betale sier jeg.
Jeg betaler gladelig

Isak tar på solbriller og sier wuaæææ..
Krokodille bamsen spiser meg.
Dette har vært en fin opplevelse.
Deilig å kunne gjøre dagligdagse ting igjen.
Isak holder fast på krokodillen og smiler til meg.
Jeg bare elsker gutten min... .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar